Newspoint przygotował praktyczny poradnik o zaletach obecności marki w mediach społecznościowych. „Jak odnosić korzyści z social media?” to zbiór wskazówek i pomysłów na rozwój biznesu dla każdego marketera i specjalisty ds. komunikacji online. E-book został wzbogacony praktycznymi poradami ekspertów branżowych. Wśród nich znalazł się Adam Kaliszewski, Head of Digital Practice w Solski Communications, który opowiedział o synergii, danych i monitoringu jako podstawach skutecznej komunikacji.

„Zmieniające się kanały i narzędzia komunikacji oraz dynamiczne i często nieprzewidywalne okoliczności, w jakich przyszło nam się komunikować, to już nie tylko zmartwienie PR-owców “starej szkoły”. Także osoby zajmujące się komunikacją w mediach społecznościowych stają przed wyzwaniami dotyczącymi dynamicznych zmian i konieczności szybkiej adaptacji. Wszak Digital, jako jedna z gałęzi komunikacji marketingowej ma w samej Polsce lekko licząc już 10, jeśli nie 15 lat. Aby nie stracić z oczu nowych możliwości, kluczowe staje się nie tylko podążanie za nowinkami technologicznymi, ale i możliwie duża (i dynamiczna) integracja poszczególnych obszarów komunikacji. Powiedzmy to szczerze: organizacja, w której poszczególne“silosy” działają w oderwaniu od siebie, gdzie komunikacja reklamowa, marketingowa, czy influencerska jest oderwana od tworzenia relacji z otoczeniem w mediach społecznościowych lub z dziennikarzami – w tradycyjnych, nie ma szans w komunikacyjnej “walce” z bardziej zwinnymi i zintegrowanymi podmiotami. Obecnie kluczowe staje się już nie tylko współdziałanie np. marketingu, sprzedaży, PR i Digitalu (czy to w ujęciu social mediowym, czy np. zakupu powierzchni), ale też płynna i dynamiczna wymiana informacji, wspólne i strategicznie przemyślane korzystanie z dostępnych danych (tu znów – “silosy” powinny dążyć do sprawnego przepływu informacji między sobą), a także zbudowanie płynnej i niezakłóconej komunikacji wewnętrznej między wszystkimi działami i osobami zajmującymi się różnorodnymi obszarami komunikacji. Ta zaś powinna być przede wszystkim jakościowa i głęboko przemyślana. Dzisiejszy odbiorca nie oczekuje już tanich chwytów i zgrabnych claimów. Pokolenie “Z” stawia na indywidualne doświadczenie i przekazy “szyte na miarę”. Starsi konsumenci – na rzetelną wiedzę i jakościową komunikację. Miejsce “content marketingu” stopniowo zajmuje „knowledge marketing” albo po prostu “evidence based marketing”, szczególnie ważny w epoce fake newsów. Nieodzownym narzędziem, które powinno być wykorzystywane przez wszystkie działy w organizacji, jest też monitoring mediów tradycyjnych i społecznościowych. W połączeniu z rzetelnie prowadzoną analizą zasilaną dodatkowymi danymi (wewnętrznymi, z działów sprzedaży, analiz itd.), daje on nieoceniony strumień wiedzy – zarówno tworzący okazje komunikacyjne, jak i pozwalający unikać potencjalnych zagrożeń.”

Poradnik „Jak odnosić korzyści z social media” to ponad 80 stron innowacyjnych wskazówek i pomysłów na skuteczne działania w mediach społecznościowych. Dodatkowo mnóstwo wyników najświeższych badań i analiz z całego świata oraz liczne przykłady wykorzystania mediów społecznościowych przez krajowych graczy.

Z poradnika można dowiedzieć się o:

· tym, co najbardziej nurtuje marketerów;
· głównych powodach niepowodzeń start-upów;
· etapach dojrzałości firm w social media;
· marketingowych taktykach wspieranych przez social media;
· korzystaniu z mediów społecznościowych, aby lepiej zrozumieć rynek;
· wyborze właściwych platform social media, aby dotrzeć do swoich odbiorców;
· utrzymywaniu klientów i przyciąganiu leadów marketingowych i sprzedażowych;
· korzystaniu z mediów społecznościowych, aby uczyć się od konkurencji;
· dbaniu o employer branding;
· analizie konkurencji;
· monitoringu social media;
· ustalaniu właściwego czasu publikowania postów.

Poradnik można pobrać bezpłatnie na stronie: https://www.newspoint.pl/poradnik-jak-odnosic-korzysci-z-social-media/