W tegorocznym konkursie Cannes Lions International Festival of Creativity, kampania firmy Mastercard „Room for Everyone”, w której za działania PR odpowiadała agencja Solski Communications, znalazła się w gronie najlepszych na świecie kampanii kreatywnych, zdobywając łącznie 12 nominacji. Mastercard zdobył też dwie nominacje za kampanię „WhereToSettle”, w której również odpowiadaliśmy za PR. Finalnie firma otrzymała pięć statuetek – nagrodę Grand Prix, dwa Złote Lwy, a także Srebrnego i Brązowego lwa.
Kampania „Room for Everyone” została opracowana z myślą o polskich i ukraińskich mikroprzedsiębiorcach. Jej celem jest promowanie koncepcji biznesów komplementarnych, czyli takich, które działając w bliskim sąsiedztwie, lepiej prosperują i wzajemnie się wspierają. Dzięki tej inicjatywie nowe ukraińskie firmy, które niekiedy są postrzegane jako konkurencja, stają się wsparciem i pomocą dla polskich przedsiębiorstw, a także odwrotnie.
W kampanii wykorzystano narzędzie GdzieJakiBiznes, które – korzystając ze zanonimizowanych danych o trendach zakupowych od Mastercard oraz dodatkowych informacji dostarczonych przez partnerów programu – ocenia i rekomenduje potencjalnie najlepsze miejsce do prowadzenia biznesu.
Cannes Lions 2024 to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kreatywnej, przyciągające najlepsze agencje, twórców i innowatorów z całego świata. W ubiegłym roku kampania „Where to Settle” zdobyła Dan Wieden Titanium Lion oraz dodatkowo dziewięć innych Lwów, w tym Grand Prix, dwa Złote Lwy, trzy Srebrne Lwy i dwa Brązowe Lwy. Był to jeden z największych sukcesów polskiej branży marketingowej w canneńskim konkursie a także pierwsza w historii polska kampania, która uzyskała w Cannes aż dwie nagrody, w tym Złotego Lwa, w kategoriach PR.
09 maja 2024
03 października 2023
28 czerwca 2023
06 czerwca 2023