Eksperci Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska zaprezentowali nowy serwis o tematyce influencer marketingu. Jest to kompendium wiedzy kierowane zarówno do influencerów, jak i współpracujących z nimi podmiotów. Znajdują się tam ciekawe materiały, informacje i praktyczne porady, jak sprawnie i zgodnie z obowiązującymi standardami prowadzić działalność influencerską, współpracować z influencerami oraz na co zwrócić uwagę będąc odbiorcą tych treści.
Rynek influencer marketingu rośnie nieprzerwanie od kilku lat. Pandemia tylko przyspieszyła ten proces, bo spędzając coraz więcej czasu w sieci jeszcze baczniej obserwowaliśmy swoich ulubionych twórców. Szacuje się, że wartość tego rynku w 2022 roku wzrośnie o kolejne 19% i globalnie może wynosić ponad 16,4 miliarda dolarów*.
Wraz z coraz większą popularnością promocji marek za pośrednictwem influcencerów rośnie potrzeba ustrukturyzowania relacji klient-agencja-influencer. Z pomocą tym trzem grupom przychodzi serwis https://influencermarketing.org.pl/ stworzony przez Grupę Roboczą Influencer Marketing IAB Polska. Znajdziemy w nim praktyczne informacje, dostosowane specjalnie pod każdą ze stron tych działań.
Eksperci przygotowali porady m. in. z zakresu:
W pracach Grupy Roboczej IAB Influencer Marketing, odpowiedzialnej za serwis, uczestniczyły konsultantki Solski Communications, Agata Grzelczyk oraz Anna Piątkowska-Wełyczko. Serwis został objęty patronatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a wsparcie instytucjonalne przyznały Rada Reklamy i SAR.
*Źródło: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/