Żywa legenda branży Public Relations pokazuje, że nawet mając prawie sto lat można nadal pozostawać aktywnym zawodowo.
Harold Burson założył firmę Burson-Marsteller (obecnie Burson Cohn & Wolfe) w 1952 r., wspólnie z Williamem Marstelerem. Do 1983 r. stała się ona największą agencją Public Relations na świecie. Podczas siedemdziesięciopięcioletniej kariery Burson doradzał w m.in. w sprawie śmiertelnych zatruć w Chicago w 1982 r., katastrofy w Bhopalu w Indiach w 1984 r. (uznawanej za najtragiczniejszą w skutkach awarię przemysłową) czy awarii elektrowni Three Mile Island określanej jako najpoważniejszy wypadek w historii komercyjnych reaktorów jądrowych w USA. Swoją długą i bogatą karierę opisał w wydanej w 2017 r. książce „The Business of Persuasion: Harold Burson on Public Relations„, dzieli się też doświadczeniem na blogu haroldburson.com.
Obecnie, po latach pracy w Nowym Jorku, Burson podjął decyzję o powrocie do rodzinnego Memphis. Nie oznacza to jednak zakończenia kariery. Współpracując z oddziałem BCW w Memphis Burson będzie pełnić funkcję doradczą, wspierając bogatym doświadczeniem młodszych kolegów.
Więcej na temat Harolda Bursona można się dowiedzieć z materiału przygotowanego przez Daily Memphian: https://dailymemphian.com/article/6272/Living-legend-of-public-relations-Harold-Burson-makes-career-move-at-98