Eksperci Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska przygotowali wspólną publikację opisującą najnowsze trendy komunikacyjne, która stanowi podsumowanie dyskusji i wniosków dotyczących działań komunikacyjnych w roku 2022. Opracowanie jest spojrzeniem na czekające nas wydarzenia z różnych stron rynku.
Jakie trendy zdominują rok 2022? Zdaniem autorów raportu 2022 – rok dla odważnych i rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu, „rola wideo, kolejne kroki w przenoszeniu komunikacji do świata wirtualnego, autentyczność – znajdą swoją płynną kontynuację. Stałym elementem marketingowej gry online są influencerzy, których rola zmienia się i podlega regulacji. Pojawią się jednak nowe zjawiska jak metawersum czy spirale informacyjne. Istotnie przesuwa się też granica tego, co uważamy za tabu i co pozwala zszokować lub zadziwić publiczność. Swoje triumfy święci również gaming i e-sport – dla których postpandemiczna rzeczywistość stanowi idealne środowisko rozwoju”.
Autorem rozdziału poświęconego koncepcji metawersum jest Adam Kaliszewski, Director, Head of Digital Practice w Solski Communications.
Publikację ekspertów Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska opisującą trendy komunikacyjne w 2022 r. można pobrać bezpłatnie ze strony: https://www.iab.org.pl/aktualnosci/2022-rok-dla-odwaznych-i-rozwaznych-pobierz-najnowsza-publikacje-grupy-roboczej-public-relations-iab-polska/
Grupa Robocza Public Relations IAB Polska powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest określenie roli public relations w zdigitalizowanym świecie. Organizacja zrzesza zarówno przedstawicieli marek, jak i agencji PR. Grupa na bieżąco śledzi zmiany i nowości w marketingu online, wskazując przy tym kierunki rozwoju, wspólnie poszukuje inspiracji do tworzenia kampanii dla firm, które reprezentuje.