W organizowanym przez Związek Firm Public Relations konkursie Złote Spinacze 2016, „Akademia Roca – Łazienka dostępna” otrzymała Srebrny Spinacz w kategorii Głównej Custom Publishing. Projekt zrealizowany został wspólnie przez Roca Polska, agencję Solski BM i pracownię graficzną Fabric Studio.
Podejmując problematykę organizacji przestrzeni łazienkowej dla seniorów, osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, a także dzieci, projekt pokazuje, że łatwy dostęp do łazienki stanowi szansę na samodzielność i niezależność. To także ważny element walki z wykluczeniem społecznym osób niepełnosprawnych.
„Akademia Roca – Łazienka Dostępna” to poradnik dotyczący aranżacji i wyposażenia łazienki, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych i dzieci. Jego głównym założeniem jest przybliżenie tematyki dostępności łazienki w przestrzeni prywatnej i publicznej. Stanowi kompendium wiedzy o dedykowanych tej grupie odbiorców rozwiązaniach łazienkowych, jest również źródłem porad i prostych w zastosowaniu wskazówek, uwzględniających aspekty zarówno praktyczne, jak i estetyczne, często w takich przypadkach pomijane.
Projekt został zrealizowany przez Elżbietę Mańkowską-Tropiło, Zofię Trzcińską, Roca Polska i Fabricstudio!
Organizowany od 2003 r. konkurs Złote Spinacze prezentuje najbardziej kreatywne i rzetelnie wykonane kampanie oraz akcje PR zrealizowane w Polsce. W tegorocznej edycji, Jury nagrodziło projekty w 27 kategoriach. Po raz pierwszy przyznano statuetki w trzech kolorach: złotym, srebrnym i brązowym. Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej Gali, 2 grudnia br., w hotelu Westin w Warszawie.
09 maja 2024
03 października 2023
28 czerwca 2023
06 czerwca 2023