W roku 2018 agencja PR Solski Communications odnotowała wzrost przychodów, fee income i rentowności.

Wg przesłanego do KRS sprawozdania finansowego, przychody agencji wyniosły 10.452.333 zł, co stanowi wzrost o 10% w stosunku do roku 2017, gdy wynosiły 9.501.284 zł.

Przychody ze sprzedaży usług osiągnęły poziom 9.882.249 zł, o 4,4% więcej niż rok wcześniej, gdy wynosiły 9.467.375 zł.

Dzięki poszerzaniu palety usług dla dotychczasowych klientów, pozyskaniu nowych oraz realizacji dodatkowych zadań i projektów, w tym dla światowego partnera Burson Cohn & Wolfe i agencji współpracujących w regionie Europy Środkowowschodniej,  fee income wyniosło 7.846.679 zł, o 16,8% więcej niż w roku 2017, gdy wynosiło 6.720.231 zł.

„Te wyniki uzyskaliśmy dzięki świetnej pracy naszego doświadczonego i stabilnego zespołu – mówi Ryszard Solski, założyciel i prezes agencji. – Chciałbym podkreślić, że nadal koncentrujemy się na doradztwie komunikacyjnym, public relations i public affairs, a komunikację marketingową, reklamę czy eventy przekazujemy sprawdzonym partnerom. Dlatego stosunek fee income do przychodów ze sprzedaży usług jest u nas wciąż wysoki, na poziomie 79%”.

Ponieważ koszty działalności operacyjnej wzrosły tylko nieznacznie, wydatnie polepszyła się rentowność działania – EBITDA (stosunek zysku przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją do przychodów) wyniósł 15,7% (7,1% w r. 2017).

Firma odprowadziła podatek CIT w wys. 301.354 zł.

Na dzień 31 grudnia 2018 r. kapitał własny wynosił 2.601.450 zł (rok wcześniej 1.817.225 zł).

Do kluczowych klientów agencji w 2018 r. należały m.in. Atlas Estates Amadeus, Avaya, Bayer, Britax-Römer, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Cubic Global Defense, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan – Lody od pokoleń, Henkel, Lavazza, Mastercard, Raytheon, Roca, Sanofi Pasteur, SMYK, UPS i Warimpex.

Na koniec grudnia 2018 r. zespół Solski Communications liczył 30 osób, w tym na etacie 20.

Wg analizy renomowanego Holmes Report, w 2018 r. 10 największych w świecie agencji PR zwiększyło fee income o 4,9%, co jest najlepszym wynikiem od 2016 r. Holmes Report po raz pierwszy sklasyfikował też  powstałą w ub. roku sieć Burson Cohn & Wolfe – na 3. miejscu w świecie, z fee income w wys. 723 mln USD (https://www.holmesreport.com/ranking-and-data/global-pr-agency-rankings/2019-pr-agency-rankings/top-10).

wiadomości

więcej

raporty

więcej

działania

więcej

07 maja 2020

Solski Communications dla Auchan Retail Polska

czytaj

14 kwietnia 2020

Solski Communications dla Autodesk

czytaj

24 marca 2020

Solski Communications z edukacją nt. szczepień na grypę

czytaj

18 marca 2020

Solski Communications wdraża pracę zdalną

czytaj

02 października 2019

Solski Communications agencją PR najwyżej ocenianą przez klientów

czytaj

21 kwietnia 2020

Jak COVID-19 wpłynął na konsumpcję mediów społecznościowych?

Sytuacja, w której się znaleźliśmy sprawiła, że komunikacja marek przesunęła się w znakomitej większości do Internetu. Zupełnie nowe okoliczności wpływają na to, w jaki sposób firmy i organizacje porozumiewają...
czytaj

10 stycznia 2020

Przewodnik Po Social Media w Polsce

„Przewodnik Po Social Media w Polsce” jest efektem prac Grupy Roboczej Social Media działającej w strukturach IAB Polska, którego członkiem jest Solski Communications. Opracowanie stanowi próbę systematyzowania wiedzy na...
czytaj

04 grudnia 2018

Instagram jest najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową ...

Badanie BCW pokazuje, że 92 głowy państw, 48 szefów rządu oraz 36 ministrów spraw zagranicznych na świecie ma osobiste konto na Instagramie Nowy Jork, 4 grudnia 2018 – Najczęściej...
czytaj

Agencja Solski Communications po raz kolejny wsparła akcję #MastercardGrazWOŚP

czytaj

Nowe trasy i rozwój Ryanaira w Polsce – konferencja prasowa

czytaj

Grycan Vegan – premiera wegańskich lodów marki Grycan

czytaj