W roku 2018 agencja PR Solski Communications odnotowała wzrost przychodów, fee income i rentowności.

Wg przesłanego do KRS sprawozdania finansowego, przychody agencji wyniosły 10.452.333 zł, co stanowi wzrost o 10% w stosunku do roku 2017, gdy wynosiły 9.501.284 zł.

Przychody ze sprzedaży usług osiągnęły poziom 9.882.249 zł, o 4,4% więcej niż rok wcześniej, gdy wynosiły 9.467.375 zł.

Dzięki poszerzaniu palety usług dla dotychczasowych klientów, pozyskaniu nowych oraz realizacji dodatkowych zadań i projektów, w tym dla światowego partnera Burson Cohn & Wolfe i agencji współpracujących w regionie Europy Środkowowschodniej,  fee income wyniosło 7.846.679 zł, o 16,8% więcej niż w roku 2017, gdy wynosiło 6.720.231 zł.

„Te wyniki uzyskaliśmy dzięki świetnej pracy naszego doświadczonego i stabilnego zespołu – mówi Ryszard Solski, założyciel i prezes agencji. – Chciałbym podkreślić, że nadal koncentrujemy się na doradztwie komunikacyjnym, public relations i public affairs, a komunikację marketingową, reklamę czy eventy przekazujemy sprawdzonym partnerom. Dlatego stosunek fee income do przychodów ze sprzedaży usług jest u nas wciąż wysoki, na poziomie 79%”.

Ponieważ koszty działalności operacyjnej wzrosły tylko nieznacznie, wydatnie polepszyła się rentowność działania – EBITDA (stosunek zysku przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją do przychodów) wyniósł 15,7% (7,1% w r. 2017).

Firma odprowadziła podatek CIT w wys. 301.354 zł.

Na dzień 31 grudnia 2018 r. kapitał własny wynosił 2.601.450 zł (rok wcześniej 1.817.225 zł).

Do kluczowych klientów agencji w 2018 r. należały m.in. Atlas Estates Amadeus, Avaya, Bayer, Britax-Römer, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Cubic Global Defense, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan – Lody od pokoleń, Henkel, Lavazza, Mastercard, Raytheon, Roca, Sanofi Pasteur, SMYK, UPS i Warimpex.

Na koniec grudnia 2018 r. zespół Solski Communications liczył 30 osób, w tym na etacie 20.

Wg analizy renomowanego Holmes Report, w 2018 r. 10 największych w świecie agencji PR zwiększyło fee income o 4,9%, co jest najlepszym wynikiem od 2016 r. Holmes Report po raz pierwszy sklasyfikował też  powstałą w ub. roku sieć Burson Cohn & Wolfe – na 3. miejscu w świecie, z fee income w wys. 723 mln USD (https://www.holmesreport.com/ranking-and-data/global-pr-agency-rankings/2019-pr-agency-rankings/top-10).

wiadomości

więcej

raporty

więcej

działania

więcej

03 lipca 2024

Kampania Mastercard kolejny rok z rzędu podbija Cannes!

czytaj

27 maja 2024

Kampania „Gdzie Zamieszkać” jako pierwsza w Polsce z nagrodą Black Pencil

czytaj

20 maja 2024

Solski Communications dla marki Alpro

czytaj

09 maja 2024

Solski Communications rozpoczyna współpracę z polskim biurem Lekarzy bez Granic

czytaj

18 grudnia 2023

Kampania Mastercard „Gdzie zamieszkać” z kolejnymi nagrodami

czytaj

03 października 2023

Poradnik IAB „AI w social media” z ...

Jak AI wpływa na pracę PR-owców i marketerów? Jakie narzędzia przydadzą się w działaniach kreatywnych, monitoringu i analizie? Na jakie zawiłości prawne należy zwracać uwagę, pracując ze sztuczną inteligencją?...
czytaj

28 czerwca 2023

„Przewodnik po Social Media w Polsce” i ...

W czerwcu światło dzienne ujrzały dwa eksperckie opracowania poświęcone mediom społecznościowym, w których przygotowaniu brali udział konsultanci naszej agencji. Raport „Social Media 2023” to pierwsza kompleksowa analiza statystyczna mediów...
czytaj

06 czerwca 2023

Raport Strategiczny IAB – Sabina Figarska o ...

Digital PR? Pewny kierunek w niepewnych czasach! Tak najkrócej można podsumować wnioski dotyczące perspektyw rozwoju branży PR, ujęte w opublikowanym właśnie najnowszym Raporcie Strategicznym IAB Polska: Internet 2022/2023. W...
czytaj

Solski Communications wspiera profilaktykę raka piersi z marką Gliss

czytaj

„Matematyka na zielono” – wspieramy działania edukacyjne mFundacji

czytaj

Agencja Solski Communications wsparła Mastercard podczas konferencji Impact CEE ’22

czytaj