W roku 2018 agencja PR Solski Communications odnotowała wzrost przychodów, fee income i rentowności.
Wg przesłanego do KRS sprawozdania finansowego, przychody agencji wyniosły 10.452.333 zł, co stanowi wzrost o 10% w stosunku do roku 2017, gdy wynosiły 9.501.284 zł.
Przychody ze sprzedaży usług osiągnęły poziom 9.882.249 zł, o 4,4% więcej niż rok wcześniej, gdy wynosiły 9.467.375 zł.
Dzięki poszerzaniu palety usług dla dotychczasowych klientów, pozyskaniu nowych oraz realizacji dodatkowych zadań i projektów, w tym dla światowego partnera Burson Cohn & Wolfe i agencji współpracujących w regionie Europy Środkowowschodniej, fee income wyniosło 7.846.679 zł, o 16,8% więcej niż w roku 2017, gdy wynosiło 6.720.231 zł.
„Te wyniki uzyskaliśmy dzięki świetnej pracy naszego doświadczonego i stabilnego zespołu – mówi Ryszard Solski, założyciel i prezes agencji. – Chciałbym podkreślić, że nadal koncentrujemy się na doradztwie komunikacyjnym, public relations i public affairs, a komunikację marketingową, reklamę czy eventy przekazujemy sprawdzonym partnerom. Dlatego stosunek fee income do przychodów ze sprzedaży usług jest u nas wciąż wysoki, na poziomie 79%”.
Ponieważ koszty działalności operacyjnej wzrosły tylko nieznacznie, wydatnie polepszyła się rentowność działania – EBITDA (stosunek zysku przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją do przychodów) wyniósł 15,7% (7,1% w r. 2017).
Firma odprowadziła podatek CIT w wys. 301.354 zł.
Na dzień 31 grudnia 2018 r. kapitał własny wynosił 2.601.450 zł (rok wcześniej 1.817.225 zł).
Do kluczowych klientów agencji w 2018 r. należały m.in. Atlas Estates Amadeus, Avaya, Bayer, Britax-Römer, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Cubic Global Defense, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan – Lody od pokoleń, Henkel, Lavazza, Mastercard, Raytheon, Roca, Sanofi Pasteur, SMYK, UPS i Warimpex.
Na koniec grudnia 2018 r. zespół Solski Communications liczył 30 osób, w tym na etacie 20.
Wg analizy renomowanego Holmes Report, w 2018 r. 10 największych w świecie agencji PR zwiększyło fee income o 4,9%, co jest najlepszym wynikiem od 2016 r. Holmes Report po raz pierwszy sklasyfikował też powstałą w ub. roku sieć Burson Cohn & Wolfe – na 3. miejscu w świecie, z fee income w wys. 723 mln USD (https://www.holmesreport.com/ranking-and-data/global-pr-agency-rankings/2019-pr-agency-rankings/top-10).
09 maja 2024
03 października 2023
28 czerwca 2023
06 czerwca 2023