Agencja Solski Communications była odpowiedzialna za opracowanie koncepcji i realizację działań – w tym spotkania prasowego – wspierających polską premierę globalnej kampanii marki Lavazza – „More than Italian”. Start kampanii stanowił równocześnie symboliczne otwarcie nowego rozdziału obecności firmy na polskim rynku.
Celem kampanii było podkreślenie wszechstronności kawy Lavazza w zaspakajaniu zróżnicowanych gustów konsumentów, dlatego zdecydowaliśmy się sprawdzić, na ile jej założenia znajdują odzwierciedlenie w kawowych preferencjach polskich konsumentów. Ciekawe dane udało nam się uzyskać dzięki badaniu przeprowadzonemu we współpracy z Maison&Partners. O kawowe preferencje zapytaliśmy też samych dziennikarzy, w specjalnie przygotowanej dla nich aplikacji, co pozwoliło nam jeszcze lepiej przygotować się do spotkania.
Szczególną jego atrakcją był krótki wykład i pokaz wykwalifikowanego trenera ze słynnego Centrum Szkoleniowego Lavazzy w Turynie, który zaprezentował m.in. zaskakujące sposoby na podanie kawy (tzw. coffee design), czy wykorzystanie jej w drinkach i przekąskach.
Do współpracy zaprosiliśmy także rysowniczkę, Magdę Arażny (Magda Rysuje), która w czasie spotkania zajęła się tzw. graphic recordingiem, w kreatywny sposób rejestrując przebieg wydarzenia i najważniejsze z prezentowanych treści. Rysunki jej autorstwa wykorzystane zostały także we wspomnianej aplikacji oraz jako element scenografii, zapewniając spójną graficzną koncepcję całego wydarzenia.
Konferencję poprowadził Bartek Kieżun, dziennikarz kulinarny, bloger i podróżnik, autor książek, a przede wszystkim znawca Włoch i prawdziwy miłośnik włoskiej kuchni.
W spotkaniu, które odbyło się 14 marca w restauracji Warszawski Sen, wzięli licznie udział przedstawiciele mediów branżowych, kulinarnych i lifestyle’owych, a także blogerzy.