Wiosną tego roku w ramach projektu m jak matematyka odbyła się premiera 3 już bezpłatnej książki mFundacji – „Matematyka na zielono”. Najnowsza publikacja przeznaczona jest dla dzieci starszych klas szkoły podstawowej. Wykorzystując matematykę w prosty sposób tłumaczy ekologię oraz pokazuje, jak dzięki drobnym zmianom w codziennym życiu możemy przyczynić się do poprawy sytuacji naszej planety. Autorką książki jest Maja Krämer, która współpracowała już z mBankiem przy okazji pierwszego wspólnego wydawnictwa – „Matematyka jest wszędzie”. Tegoroczna publikacja została wydana na papierze certyfikowanym FSC w nakładzie 50 000 egzemplarzy.

Agencja Solski Communications odpowiedzialna była za media relations, wysyłkę książek do mediów oraz influencerów, współpracę płatną z mediami oraz kampanię z influencerami na Instagramie, TikToku oraz Facebooku. W efekcie przeprowadzonych działań w mediach ukazało się 35 publikacji, o książce pisały m.in. Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Onet. W ramach kampanii przeprowadzonej w mediach społecznościowych 13 twórców internetowych opublikowało 25 materiałów, które osiągnęły łącznie ponad 600 000 wyświetleń.

We wrześniu nastąpił drugi etap kampanii, w którym za pośrednictwem influencerów komunikowana była możliwość pobrania książki w wersji darmowego eBooka. Publikacje 4 twórców internetowych na Instagramie wygenerowały ponad 300 000 wyświetleń, 2 filmy na TikToku ponad 100 000 wyświetleń, a post na Facebooku niemal 60 000 wyświetleń.

Był to niezwykle ciekawy i rozwijający projekt, który również nam samym pozwolił spojrzeć na nasze codzienne nawyki z większą troską o dobro naszej planety.