Kiedy Do SklepuKiedyDoSklepu.pl to bezpłatne, oparte na aktualizowanych na bieżąco danych narzędzie online od Mastercard, które pozwala konsumentom zaplanować wizytę w sklepie spożywczym na czas, kiedy panuje w nim najmniejszy ruch. W czasie pandemii Covid-19 dzięki tej usłudze marka wsparła Polaków w robieniu codziennych zakupów w bezpieczny sposób, z zachowaniem dystansu społecznego. Narzędzie, udostępnione po raz pierwszy w maju 2020 r., było następnie sukcesywnie rozwijane, poprzez dodanie sekcji z rekomendacjami i zaleceniami epidemicznymi dotyczącymi odwiedzin w różnych rodzajach punktów handlowo-usługowych, a także udostępnienie osobnego serwisu dla klientów sieci Carrefour.

Agencja Solski Communications odpowiadała za działania media relations oraz issue management. Media były na bieżąco informowane o kolejnych etapach rozwoju platformy KiedyDoSklepu.pl, a także o zmieniających się trendach zakupowych w kolejnych etapach lockdownu. Kampania promująca usługę obejmowała również działania w mediach społecznościowych, współpracę z influencerami, a także reklamę online.

Dzięki kampanii Mastercard zachęcił Polaków do powrotu do sklepów stacjonarnych, dając im jednocześnie praktyczne narzędzie pomagające dbać o zdrowie w czasie pandemii. Ponadto firma z sukcesem wprowadziła na rynek zupełnie nowy rodzaj usług opartych na danych, podkreślając swoje kompetencje w tym obszarze biznesowym. Projekt pokazuje też, że PR to nie tylko komunikacja, a menedżerowie PR mają realny wpływ  na realizowane projekty biznesowe, które są następnie monetyzowane. Anna Marciniak, dyrektor ds. komunikacji w Mastercard, była pomysłodawcznią usługi KiedyDoSklepu.pl i zarządzała całością projektu, a kampania pozwoliła budować wizerunek marki w myśl zasady „walk the talk”.

Srebrny Spinacz - FinanseMastercard i Solski Communications otrzymały za kampanię „Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl” trzy wyróżnienia w konkursie Złote Spinacze 2020: Srebrny Spinacz w kategorii „Finanse” oraz dwa Brązowe Spinacze w kategoriach „PR produktu” i Covid-19 PR response”.