8 marca, w dniu w którym zwyczajowo obdarowujemy dziewczynki i kobiety kwiatami, wolontariusze z firmy Raytheon Technologies, w tym z Raytheon Missiles & Defense, Collins Aerospace oraz edukatorzy z Centrum Nauki Kopernik zorganizowali specjalne warsztaty dla dziewcząt, podczas których zmierzyły się one z zadaniami z obszaru nauk ścisłych i technologii, określanych akronimem STEM (ang. science, technology, engineering, mathematics). W warsztatach wzięły udział podopieczne stowarzyszenia „Serduszko dla dzieci”, Integracyjnego Ośrodka Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży „Stokrotka” oraz Stowarzyszenia Drzewko.

Dziewczęta wzięły udział w trzech warsztatach. Podczas pierwszego z nich poznawały tajemnice napędu i uczyły się, jak wprawić w ruch własnoręcznie zbudowane łódki. Drugi warsztat odbył się w laboratorium robotycznym, w którym dziewczęta uczyły się jak wytrenować robota do specjalnych zadań. Trzeci warsztat przybliżył uczestniczkom zagadnienia z obszaru fizyki. Dodatkowo uczestniczki warsztatów miały okazję porozmawiać z gośćmi i wolontariuszami, którzy jako inżynierowie na co dzień zajmują się zagadnieniami technologicznymi, wykorzystując w praktyce wiedzę zdobytą na uczelniach i kierunkach technicznych. Wszystkie zajęcia odbywały się pod kierunkiem edukatorów z Centrum Nauki Kopernik.

Agencja Solski Communications wsparła firmę Raytheon Technologies w organizacji warsztatów, zapewniła bieżącą współpracę z partnerami wydarzenia i stowarzyszeniami biorącymi udział w warsztatach oraz wsparcie logistyczne w Centrum Nauki Kopernik. Zajęła się także obsługą medialną wydarzenia – w mediach branżowych oraz na kanałach społecznościowych stowarzyszeń oraz partnerów.

Firma Raytheon Technologies od lat działa na rzecz edukacji w obszarze STEM, współpracując przy tym z Centrum Nauki Kopernik, a także podejmując wspólne inicjatywy z firmami wchodzącymi w skład Raytheon Technologies.