Ryszard jest jednym z najbardziej poważanych specjalistów w obszarze profesjonalnej komunikacji, trzykrotnym zdobywcą prestiżowej nagrody PRoton (2008, 2011 i 2014).
W 2008 r. założył firmę Solski PR, która w tym samym roku przekształciła się w Solski Burson-Marsteller, a w 2016 r. zmieniła nazwę na Solski Communications.
Pod kierownictwem Ryszarda firma szybko zbudowała znaczące kompetencje, osiągnęła sukces finansowy i dołączyła do ścisłej czołówki firm PR w Polsce. Ryszard także współtworzył i pomagał realizować strategie komunikacji dla większości klientów agencji, doradzał im i reprezentował.
Wcześniej, w latach 1994-2008, Ryszard był dyrektorem generalnym polskiej agencji Sigma, współtwórcą jej ówczesnej pozycji rynkowej Nr 1 i sukcesów. Działał także na rzecz środowiska PR w Polsce, m.in. był prezesem Zarządu i Rady Związku Firm Public Relations.
Przed rozpoczęciem kariery w PR w 1994 r. Ryszard Solski był dziennikarzem i dyplomatą.