Zespół platformy monitoringu mediów Newspoint opracował praktyczny poradnik „Jak mierzyć PR? Pomiar efektywności działań public relations”. Poradnik przeznaczony jest dla wszystkich marketerów, specjalistów ds. komunikacji i PR-owców, którzy chcą podążać za trendami i właściwie prowadzić swoje projekty. To 100 stron wypełnionych cenną wiedzą na temat sposobów mierzenia działań PR oraz ich skuteczności.
E-book został wzbogacony o praktyczne porady najlepszych ekspertów branżowych, wśród których znalazł się Michał Miłowski, Manager w dziale Corporate Communication i Public Affairs w agencji Solski Communications.
Działania PR od zawsze uchodzą za trudno mierzalne. I rzeczywiście tak jest. Nie dlatego, że do pojęć takich jak „reputacja” nie da się przyłożyć miary, ale dlatego, że kosztuje to zbyt wiele. […] Z pomocą przychodzi mierzenie wyników na poziomie publikacji. Dzięki profesjonalnym serwisom monitoringowym PR-owcy mogą na bieżąco śledzić materiały w mediach, które są ponadto opatrzone dodatkowymi wskaźnikami, jak np. (przybliżone) dotarcie, ekwiwalent reklamowy (ang. advertising value equivalent, AVE) czy mierniki zaangażowania (w przypadku mediów społecznościowych). Najchętniej publikacje analizujemy jednak pod kątem ich tonu, zakładając, że te pozytywne z założenia wspierają reputację marki. Dodatkowo, często zależy nam na budowaniu jej wizerunku w wymiarach, które są dla marki szczególnie ważne. Obojętne, czy jest to „nowoczesność” czy „tradycyjność”, „jakość” czy „przystępna cena”, obecność tego typu przekazów w konkretnych publikacjach można mierzyć z pomocą tzw. analizy jakościowej. To dość mozolna, „ręczna” praca, która pozwala jednak ocenić, w jakim stopniu pożądane przekazy są obecne w publikacjach. Moim zdaniem jest to najlepszy z łatwo dostępnych mierników efektów pracy PR-owca. […]
Poradnik „Jak mierzyć PR?” obejmuje następujące obszary:
Poradnik można pobrać bezpłatnie ze strony:
https://www.newspoint.pl/poradnik-jak-mierzyc-PR/.