Znacząco wzrosła liczba przedsiębiorstw korzystających z YouTube, choć większość użytkowników rozmawia o firmach na Twitterze
Nowy Jork, 17 lipca 2012 r. – Firmy z listy Fortune Global 100 zostały wymienione w Internecie 10 400 132 razy w ciągu miesiąca, w większości na Twitterze – takie wnioski płyną z raportu Global Social Media Check-up, trzeciego dorocznego globalnego badania mediów społecznościowych przeprowadzonego przez Burson-Marsteller. Badanie obejmuje nowe dane dostarczone przez Visible Technologies, wiodącą firmę świadczącą usługi dla firm w zakresie monitorowania i analizy mediów społecznościowych.
Tegoroczne badanie dotyczyło wykorzystania popularnych platform społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, YouTube oraz – po raz pierwszy – Google Plus i Pinterest, przez firmy z listy Fortune Global 100. W tym roku dane dotyczące internetowych dyskusji użytkowników na temat firm udostępniła agencja Visible Technologies.
W roku 2012 przeważająca większość firm (87%) komunikuje się z użytkownikami przynajmniej jednej z dużych platform społecznościowych, a największy wzrost komunikacji firmowej nastąpił w serwisie YouTube. O 39% więcej spółek posiada firmowy kanał YouTube. Z tego narzędzia korzysta obecnie 79% przebadanych firm (57% w roku 2011). Kanały firmowe mają średnio ponad dwa miliony wyświetleń każdy i po 1669 subskrybentów.
Okazuje się jednak, że najpopularniejszą platformą komunikacji korporacyjnej oraz dyskusji na temat firm jest Twitter. Aż 82% firm z listy Fortune Global 100 posiada co najmniej jedno konto na Twitterze, a każde ze znajdujących się na liście przedsiębiorstw zostało wymienione przez użytkowników tego serwisu średnio 55 970 razy.
– Tegoroczne badanie pokazuje ciekawą tendencję dotyczącą wzrostu ilości treści internetowych tworzonych przez firmy z listy Fortune Global 100 – mówi Mark Penn, CEO Burson-Marsteller – Od roku 2010 firmy przeszły od nadawania informacji, poprzez angażowanie użytkowników, aż do tworzenia treści. Firmy tworzą obecnie znacznie więcej oryginalnej zawartości multimedialnej, którą udostępniają osobom śledzącym je na Twitterze, Facebooku i YouTube.
Wzrosła też liczba użytkowników bezpośrednio śledzących globalne firmy w serwisach społecznościowych. Od roku 2011 średnia liczba osób śledzących jedno firmowe konto na Twitterze wzrosła niemal trzykrotnie: z 5076 do 14709. Na Facebooku średnia liczba kliknięć „Lubię to” przypadająca na stronę firmową wzrosła od roku 2010 o 275%, osiągając po dwóch latach poziom 152 646.
– Ludzie chcą mieć aktywny kontakt z dużymi firmami i komunikować się z nimi, a platformy społecznościowe to droga do samego serca tych organizacji – mówi Dallas Lawrence, Chief Global Digital Strategist w Burson-Marsteller – Jeszcze bardziej imponujące jest to, jak często firmy angażują się w komunikację z osobami, które je śledzą. 79% kont firmowych reaguje na komunikaty użytkowników na Twitterze, cytując ich wypowiedzi i wysyłając je dalej (retweet) oraz oznaczając je symbolem @ (wzmianka), a 70% firmowych stron na Facebooku odpowiada na komentarze na swoich ścianach i osiach czasu.
Pełna analiza dostępna jest na stronie bm.com/social
Inne najważniejsze wnioski
Informacje o badaniu
Dane zabrano w lutym 2012 roku pa podstawie aktywności firm z listy Fortune Global 100 w mediach społecznościowych – na Twitterze, Facebooku, YouTube, Google Plus i Pinterest. Wielkość próby statystycznej według państw/regionów: USA – 29 firm, Europa – 45 firm, Azja i Pacyfik – 23 firmy, Ameryka Łacińska – 3 firmy. Dane porównano z wynikami pierwszego badania aktywności firm z listy Fortune Global 100, czyli Global Social Media Check-up 2010, opublikowanego 23 lutego 2010 roku oraz wynikami drugiego raportu (Second Annual Global Social Media Check-up) opublikowanego 15 lutego 2011 roku. Dane zebrane zostały przez globalny zespół badawczy Burson-Marsteller. Nowe dane dotyczące ilości internetowych dyskusji o firmach prowadzonych przez konsumentów i innych użytkowników zostały udostępnione przez firmę Visible Technologies.
Informacje o Burson-Marsteller
Burson-Marsteller (rok założenia: 1953), jest wiodącą światową firmą świadczącą usługi public relations i usługi w zakresie komunikacji. Firma oferuje klientom doradztwo strategiczne oraz realizację programów w pełnym zakresie usług public relations, public affairs, zarządzania reputacją, zarządzania kryzysowego, reklamy i strategii cyfrowych. Doskonale funkcjonująca sieć światowa firmy obejmuje 73 biura własne i 83 agencje afiliowane, działające w 108 krajach na sześciu kontynentach. Burson-Marsteller jest częścią WPP, wiodącej sieci usług komunikacyjnych. Więcej informacji uzyskać można pod adresem: bm.com.