– W tegorocznym konkursie Lions International Festival of Creativity na najlepsze w świecie kampanie kreatywne, kampania firmy Mastercard Gdziezamieszkac.com (WhereToSettle), w której za działania PR odpowiadała agencja Solski Communications, zdobyła aż 9 statuetek, w tym tę najważniejszą – Tytanowego Lwa. Nagrody zostały także przyznane w dwu kategoriach PR: Złotego Lwa w kategorii Excellence: PR Craft – Sponsorship & Brand Partnership; i Brązowego w kategorii Social Engagement & Influencer Marketing – Real-time Response.
Kampania powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem agresji Rosji na Ukrainę. Utworzona przez Mastercard platforma GdzieZamieszkac.com jest adresowana do społeczności ukraińskiej w Polsce i na podstawie danych Mastercard, GUS i partnerów prezentuje użytkownikom dostosowane do ich potrzeb i preferencji informacje o kosztach życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej. Z narzędzia w okresie od lipca 2022 do kwietnia 2023 r. skorzystało ponad 300 000 osób.
Pomysłodawcą i twórcą platformy GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) jest Mastercard, który zaprojektował i wdrożył narzędzie we współpracy z agencją McCANN Poland, która odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii promocyjnej. Za działania PR odpowiadała agencja Solski Communications.
Kampania Gdziezamieszkac.com to jeden z największych sukcesów polskiej branży marketingowej w canneńskim konkursie. To też pierwsza w historii kampania polska, która uzyskała w Cannes aż dwie nagrody, w tym Złotego Lwa, w kategoriach PR.
W docenionym przez jury zespole realizującym kampanię wymieniono konsultantki Solski Communications – Iwonę Nawrocką-Kilinowską i Aleksandrę Gołdę.
09 maja 2024
03 października 2023
28 czerwca 2023
06 czerwca 2023