W sopockiej Państwowej Galerii Sztuki trwa wystawa „m jak młodość”. To pierwsza publiczna odsłona kolekcji mBanku złożonej z prac najciekawszych młodych polskich artystów. Agencja Solski Communications wspiera mBank w komunikacji projektu poprzez działania z zakresu media relations. By przybliżyć odbiorcom dzieła z kolekcji oraz sylwetki ich twórców, w ciągu ostatniego roku konsultanci Agencji przeprowadzili kilkadziesiąt rozmów z artystami na temat ich prac, inspiracji
i motywacji. Na podstawie przeprowadzonych wywiadów powstał obszerny katalog prac towarzyszący sopockiej wystawie.
Najnowsza kolekcja mBanku to niezwykle zróżnicowany zbiór dzieł sztuki nowoczesnej. Znalazły się w niej zarówno prace publicystyczne, komentujące rzeczywistość, jak i bardzo osobiste; humorystyczne, jak i skłaniające do głębszej refleksji; reprezentujące śmiałe malarskie gesty, jak i zamiłowanie do dopracowywania najmniejszych detali.
Kolekcja mBanku, powstała w ramach projektu „m jak malarstwo”, jest pierwszym w Polsce zbiorem, który koncentruje się na malarstwie młodego, dopiero wchodzącego w artystyczną dorosłość pokolenia. Rok temu firma sprzedała swoją dotychczasową kolekcję dzieł sztuki klasycznej, by zainwestować w prace znakomicie zapowiadających się twórców i zaktywizować rynek sztuki współczesnej. W przyszłości kolekcja mBanku ma posłużyć jako pomost dla kolejnego pokolenia twórców, a fundusz „m jak malarstwo” będzie działał na zasadzie wspierającego młodych artystów perpetuum mobile.
Agata Kus „Fryzjerki”
09 maja 2024
03 października 2023
28 czerwca 2023
06 czerwca 2023