W roku 2018 agencja PR Solski Communications odnotowała wzrost przychodów, fee income i rentowności.

Wg przesłanego do KRS sprawozdania finansowego, przychody agencji wyniosły 10.452.333 zł, co stanowi wzrost o 10% w stosunku do roku 2017, gdy wynosiły 9.501.284 zł.

Przychody ze sprzedaży usług osiągnęły poziom 9.882.249 zł, o 4,4% więcej niż rok wcześniej, gdy wynosiły 9.467.375 zł.

Dzięki poszerzaniu palety usług dla dotychczasowych klientów, pozyskaniu nowych oraz realizacji dodatkowych zadań i projektów, w tym dla światowego partnera Burson Cohn & Wolfe i agencji współpracujących w regionie Europy Środkowowschodniej,  fee income wyniosło 7.846.679 zł, o 16,8% więcej niż w roku 2017, gdy wynosiło 6.720.231 zł.

„Te wyniki uzyskaliśmy dzięki świetnej pracy naszego doświadczonego i stabilnego zespołu – mówi Ryszard Solski, założyciel i prezes agencji. – Chciałbym podkreślić, że nadal koncentrujemy się na doradztwie komunikacyjnym, public relations i public affairs, a komunikację marketingową, reklamę czy eventy przekazujemy sprawdzonym partnerom. Dlatego stosunek fee income do przychodów ze sprzedaży usług jest u nas wciąż wysoki, na poziomie 79%”.

Ponieważ koszty działalności operacyjnej wzrosły tylko nieznacznie, wydatnie polepszyła się rentowność działania – EBITDA (stosunek zysku przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją do przychodów) wyniósł 15,7% (7,1% w r. 2017).

Firma odprowadziła podatek CIT w wys. 301.354 zł.

Na dzień 31 grudnia 2018 r. kapitał własny wynosił 2.601.450 zł (rok wcześniej 1.817.225 zł).

Do kluczowych klientów agencji w 2018 r. należały m.in. Atlas Estates Amadeus, Avaya, Bayer, Britax-Römer, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Cubic Global Defense, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan – Lody od pokoleń, Henkel, Lavazza, Mastercard, Raytheon, Roca, Sanofi Pasteur, SMYK, UPS i Warimpex.

Na koniec grudnia 2018 r. zespół Solski Communications liczył 30 osób, w tym na etacie 20.

Wg analizy renomowanego Holmes Report, w 2018 r. 10 największych w świecie agencji PR zwiększyło fee income o 4,9%, co jest najlepszym wynikiem od 2016 r. Holmes Report po raz pierwszy sklasyfikował też  powstałą w ub. roku sieć Burson Cohn & Wolfe – na 3. miejscu w świecie, z fee income w wys. 723 mln USD (https://www.holmesreport.com/ranking-and-data/global-pr-agency-rankings/2019-pr-agency-rankings/top-10).

wiadomości

więcej

raporty

więcej

działania

więcej

08 sierpnia 2019

City Talks wybiera Solski Communications

czytaj

08 lipca 2019

Solski Communications dla Barracuda

czytaj

10 czerwca 2019

mBank powierzył Solski Communications koordynację działań PR na trzech rynkach

czytaj

21 maja 2019

Solski Communications dla IFS

czytaj

11 kwietnia 2019

Solski Communications wśród nominowanych do EMEA SABRE Awards 2019

czytaj

01 grudnia 2017

ONZ, UNICEF i Światowe Forum Ekonomiczne najpopularniejszymi ...

Nowe badanie firmy Burson-Marsteller z cyklu Twiplomacy wskazuje, że organizacje międzynarodowe w coraz większym stopniu wykorzystują media społecznościowe do budowania relacji z otoczeniem. Dwa najwyższe miejsca na podium zajęły...
czytaj

12 kwietnia 2017

Premier Indii Narendra Modi obejmuje pozycję lidera ...

Wyniki badania Burson-Marsteller wskazują, że 73 głowy państw, 38 szefów rządów i 28 ministrów spraw zagranicznych ma osobiste profile na Instagramie. Nowy Jork, 12 kwietnia 2017 – Premier Indii...
czytaj

21 lutego 2017

Premier Indii, Narendra Modi najpopularniejszym na świecie ...

NOWY JORK, 21 lutego 2017 – Premier Indii, Narendra Modi, jest najpopularniejszym światowym przywódcą na Facebooku – jego profil obserwuje 40 milionów osób. Prezydent USA Donald Trump zajął drugie...
czytaj

Czerwiec pod znakiem konferencji prasowych Mastercard

czytaj

Dziennikarze i blogerzy w fabryce lodów Grycan

czytaj

Otwarcie lodziarnio-kawiarni Grycan we Wrocławiu

czytaj